PROCEDURA REKLAMACJI w DKB
I. Reklamacje i pozasądowe rozwiązywanie sporów
1. Poszukującemu ochrony ubezpieczeniowej, Ubezpieczającemu, Ubezpieczonemu lub Uprawnionemu z umowy ubezpieczenia zwanego dalej Klientem, przysługuje, w związku ze świadczonymi usługami przez Brokera Ubezpieczeniowego –Dorota Dziedzic nr zezw. PUNU 228/97 zwanym dalej DKB , prawo do zgłaszania reklamacji do Dolnośląskiej Kancelarii Brokerskiej -Dorota Dziedzic ul. Groszowa 11 lok.3; 58-500 Jelenia Góra w formie wskazanej w „ Informacji dotyczącej procedury składania i rozpatrywania reklamacji ”.
II. Informacja dotycząca procedury składania i rozpatrywania reklamacji:
a) Procedura składania reklamacji.
1. Reklamacja związana ze świadczonymi przez DKB usługami może być złożona przez Poszukującego ochrony ubezpieczeniowej, Ubezpieczającego, Ubezpieczonego lub Uprawnionego z umowy ubezpieczenia w formie:
b) Procedura rozpatrywania reklamacji .
1. DKB zobowiązana jest rozpatrzyć reklamację i udzielić odpowiedzi bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30dni od dnia otrzymania reklamacji. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, jeżeli udzielenie odpowiedzi w powyższym terminie nie jest możliwe, Klient zostanie w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji powiadomiony o przyczynach opóźnienia, okolicznościach podlegających dalszemu wyjaśnianiu oraz o przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, nie dłuższym jednak niż 60 dni od daty wpływu reklamacji.
2. DKB zobowiązana jest udzielić odpowiedzi na reklamację w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji, albo, o ile Klient złożył taki wniosek – pocztą elektroniczną.
3. Klientowi osobie fizycznej, po wyczerpaniu postepowania reklamacyjnego przysługuje prawo do złożenia do podmiotu uprawnionego do pozasądowego rozwiazywania sporów wniosku o wszczęcie postepowania w związku ze świadczonymi przez DKB usługami.
4. Podmiotem uprawnionym do pozasądowego rozwiazywania sporów w związku ze świadczonymi przez DKB usługami jest Rzecznik Finansowy ( szczegółowe informacje dostępne na stronie internetowej Rzecznika Finansowego https://rf.gov.pl/)
5. Klientowi przysługuje prawo do zgłaszania reklamacji, w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową brokerowi.
Dorota Dziedzic- Broker Ubezpieczeniowy – właściciel Kancelarii DKB
Nr zezwolenia na prowadzenie działalności brokerskiej : 228/97
ul. Groszowa 11 58-500 Jelenia Góra |
|
e-mail: kancelaria@dkbjg.pl | |
tel. 603 892 665 tel. 75 7534703 |
|
NIP: 611 103 90 66 Regon: 230433399 |